Up North - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu Up North - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu

Up North

Blijf op de hoogte en volg Emmy

22 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Kaitaia

Na een stilte van bijna een week is het nu weer zondag en een prima dag om even te recapituleren voordat ik dinsdag weer aan een rondreis ga beginnen. Dit keer over het Noordeiland, met de Naked Bus. Die heet zo omdat het een kale reis is, zonder geregelde activiteiten of accomodatie. Dat moet je allemaal zelf doen en dat is wel zo leuk. Ik ga zes dagen , tot volgende week maandag. Niet zo lang dus als de reis over het Zuideiland. Mede omdat ik al zoveel heb gezien en nog ga zien samen met mijn familie.
Zo ben ik van donderdag tot gisteren met mijn nicht Joanne en mijn tante naar het strandhuis van eerstgenoemde geweest, aan Tokerau Beach, onderdeel van Doubtless Bay, 'Up north' zoals ze hier zeggen. Gelegen in het Noordelijke puntje van het Noordeiland. Een prachtige plek en we hadden uitgelezen weer, tot zaterdagmorgen, toen regende het pijpenstelen, maar toen vertrokken we toch, dus dat was niet zo erg.
Donderdag, tijdens de rit erheen, die 6.5 uur duurde en door prachtige heuvelachtige landschappen en langs adembenemende baaien voerde, kwamen we door plaatsen als Kawakawa, waar een Oostenrijks architect, Friedenreich Hundertwasser, een heel speciaal toilet heeft gebouwd, met materialen uit de omgeving, zoals oude flessen en stukjes keramiek. Daarna een oude missiepost bezocht, het Stonehouse, in Kerikeri. 'sAvonds aten we scallops in een restaurantje aan de baai in Mangonui.
De volgende dag bezochten we een wijnproeverij op een chateau, Carrington Estate, prachtig aangelegd met golfbanen en parken met vijvers, en natuurlijk wijngaarden rondom. Marieka, Joannes dochter, is daar getrouwd. We hadden daar ook een heerlijke lunch en later diner. Ik groei hier dicht! Moet maar een beetje vasten als ik weer alleen reis.... En weer veel baaien gezien, prachtig allemaal. In de middag ook nog het Kauri-museum bezocht, waar je souvenirs van 48.000 jaar oud Kauri-hout kunt
kopen. Wel prijzig uiteraard. En zo ben ik nu weer in Tanganini, even uitrusten. De foto's spreken hopelijk voor zich.

  • 22 Maart 2015 - 08:42

    Liesbeth:

    Wow!!! Mooi hoor! En lekker!
    Ik heb niet veel vakantiefoto's van een toilet gezien

  • 22 Maart 2015 - 11:31

    Eugenie:

    Wat heb je toch al veel gezien! Het lijkt mij echt een heel mooi land.
    Af en toe een buitje, je zult je wel thuis voelen. Hopelijk volgen nu alleen maar zonnige dagen. Veel plezier nog. Gr.

  • 22 Maart 2015 - 11:51

    Jan Plasman:

    Schitterend Emmy! Blijf genieten...

  • 22 Maart 2015 - 12:08

    Monique:

    Ha wereldreiziger,
    Leuk je net gezien en gesproken te hebben.
    Nou ja jij hebt het meeste gesproken maar je hebt
    ook het meeste te vertellen.
    Jammer dat Coby al naar bed was wellicht komt
    ze de volgende FaceTime sessie ook in beeld.
    Geniet lekker van je volgend trip over her Noordereiland.
    Veel liefs van ons uit Hoofddorp

  • 22 Maart 2015 - 14:01

    Floris:

    Je krijgt zo heel veel van de twee eilanden te zien! Veel plezier op je rondreis over het Noordereiland. Je komt dan vast ook in Taupo, mijn jaarlijkse basis. En gelukkig kan je daar niet zo lekker (en veel) eten als op Northland.

  • 23 Maart 2015 - 12:32

    Hannie:

    Wat fijn dat je zo geniet en wat fijn dat je het allemaal mag meemaken. Geniet er nog van .Veel plezier
    groetjes Hannie en Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 7208

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 17 April 2015

Mijn eerste Nieuw-Zeelandreis

Landen bezocht: