Een kiwiana-day en de Sky Tower - Reisverslag uit Rangitoto Island, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu Een kiwiana-day en de Sky Tower - Reisverslag uit Rangitoto Island, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu

Een kiwiana-day en de Sky Tower

Blijf op de hoogte en volg Emmy

10 April 2015 | Nieuw Zeeland, Rangitoto Island

Sommige mensen klagen, dat het alweer zo lang geleden is, dat ze iets van me gehoord hebben, dus ik zal maar snel vertellen wat ik de afgelopen twee dagen gedaan heb, dit alles verlucht met de nodige foto's, waarvan er ongetwijfeld weer een aantal ondersteboven zullen staan in het begin. Een technische onvermijdelijkheid helaas. Leg ik later nog wel een uit, desgevraagd.
Goed dan, eergisteren ben ik door mijn neef Eric en zijn vriendin April meegenomen op een typische kiwiana-dag, met picnic op het strand en langs plekjes waar de Newzealanders zelf graag komen, maar die niet zoveel door toeristen worden bezocht.
Het was een mooie dag, wat bewolkt, maar heerlijk van temperatuur. Eerst bezochten we een strand met zwart zand, vol staalerts. Toen een vuurtoren met prachtig uitzicht over een baai, de Manukau Heads. Daarna lunch met zelfgemaakte pie en Tuimato sauce (de tui is een typisch Newzealandse vogel, je hoort hem overal, zwart met een witte vlek op zijn keel) en vervolgens een bezoek aan de waterlelietuinen in Patumahoe. Erg leuk allemaal.
En gisteren ben ik met de trein naar Auckland gegaan en heb de Sky Tower bezocht. Zat op 220 meter hoogte een koffie met muffin te nuttigen, toen een schaduw langs het raam suisde. Mensen bungyjumpen hier vanaf! Indrukwekkende uitzichten over de haven en de omliggende eilanden in de baai.
Zo, nu zijn jullie weer even bijgepraat. Zie de foto's, die ietsje later komen en waarvan sommige op miraculeuze wijze (de blog-kaboutertjes) toch weer rechtop komen.

  • 10 April 2015 - 08:05

    Liesbeth:

    Brrrr, ik moet er niet aan denken.....! (Wel aan de koffie met muffin natuurlijk)

  • 10 April 2015 - 11:00

    Eugenie :

    Wat heb jij veel gezien dit jaar! Volgens ons, ben je als je thuis komt, weer aan vakantie toe.
    Wij zijn zeer benieuwd naar alle verhalen, wel graag in het Nederlands, anders missen we teveel! Veel plezier nog.

  • 10 April 2015 - 12:11

    Joke Doensen:

    Wat een geweldige reis heb je toch. Daar ben je zo maar niet over uitgesproken. Fijn hoor. Liefs.Joke xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 7191

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 17 April 2015

Mijn eerste Nieuw-Zeelandreis

Landen bezocht: