Waiheke Island - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu Waiheke Island - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu

Waiheke Island

Blijf op de hoogte en volg Emmy

14 April 2015 | Nieuw Zeeland, Waiheke Island

En zo komt het einde van deze fantastische reis in zicht. Na een 'rustig' weekend, vol bezoeken aan familie en vrienden, steeds met lunch of diner inbegrepen, ben ik gisteren op het eiland Waiheke geweest. Het ligt in de baai vóór Auckland. Er wonen maar 8.500 mensen, waaronder veel kunstenaars, maar de helft van het jaar wordt het overspoeld door duizenden toeristen. De eilandbewoners wonen dan in een schuurtje in hun tuin en verhuren hun huis voor 1000 dollar per week! Daar moeten ze dan het andere halfjaar van leven. Ik deed een toer met de bus die 'taste of Waiheke' heet en de toerist langs drie wijnhuizen en een olijfperserij voert. Met lunch. Gelukkig was deze toer grotendeels binnen, want de herfst is hier nu echt begonnen, met veel buien en beduidend lagere temperaturen (14 graden). Tijd om naar de lente te gaan dus. Donderdag is dat zover.

• 14 April 2015 - 08:05

Bettina:

Hey Emmy,
    Ik kan me voorstellen dat je met pijn in het hart vertrekt na zo'n fantastische periode. Maar weet dat je terugkomt naar een land waar het vandaag 22 en morgen 25 graden is!
    In ieder geval leuk om je straks weer te zien!
    Alvast een hele goede terugreis gewenst,
    Lfs, Bettina

• 14 April 2015 - 09:25

Liesbeth:

Wat een fantastische reis! Wat een geweldige herinneringen voor straks.
    Goede terugreis gewenst en tot gauw!
    Liesbeth

• 14 April 2015 - 09:59

Eugenie:

Wat gaat de tijd toch snel. Jammer voor je dat het er weer op zit. Maar je hebt zo ontzettend veel gezien, daar kun je nog lang van genieten. Goede reis en we zien je as dinsdag.
    Gr. Camiel en Eugenie.

• 14 April 2015 - 14:26

Oso:

Vuelve bien Emmy! Geniet nog van de laatste dag en al dank dat je ons zo goed op de hoogte hebt gehouden van alle belevenissen! Maar ...... er gaat natuurlijk toch niks boven een echt live verslag als je weer terug bent! Saludos de Eindhoven!

• 14 April 2015 - 17:03

Maaria En Anton:

kom maar fijn naar het mooie weer hier Emmy. Volgens ons raak je niet uitgepraat de eerste weken hier, zoveel heb je beleefd en gezien. Hopelijk heb je een voorspoedige terugreis. We zien je volgende week dinsdag bij Eugenie en Camiel .

• 15 April 2015 - 10:47

Hannie:

Och Emmy wat jammer dat je reis er al weer op zit. Maar ik hoop dat je ervan genoten hebt en heel veel indrukken op gedaan hebt. Ik wens je een hele goede reis terug. En doe rustig aan. Hier is het goed weer. Een hele fijne thuiskomst

Groetjes Hannie