Rangitoto - Reisverslag uit Rangitoto Island, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu Rangitoto - Reisverslag uit Rangitoto Island, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu

Rangitoto

Blijf op de hoogte en volg Emmy

07 April 2015 | Nieuw Zeeland, Rangitoto Island

Zo, Pasen zit er weer op en de datum van mijn terugreis begint dichterbij te komen. Maar er blijven tot het laatst leuke dingen gebeuren. Zo werden we 1ste paasdag verrast door de Paasfee, die een chocolade-eitje kwam brengen!
Op paaszaterdag nam mijn neef ons mee op een tochtje langs de baaien van Auckland. Daar zag ik steeds het eiland Rangitoto liggen, waar ik vandaag op gewandeld heb. Helemaal tot op de top geklommen! Een goede oefening!
Eerst met de trein van Papakura naar het centrum van Auckland (nog een uur reizen!) en toen een half uur varen met de ferry.
Maar het was de moeite waard. Het eiland is zo'n zeshonderd jaar geleden ontstaan, na een vulkaanuitbarsting en bestaat dus grotendeels uit lava. Daar is inmiddels een weelderige vegetatie op gegroeid, met bijbehorende insecten (wespen ook) en vogels. Sinds enige jaren is het 'pest free', wat wil zeggen dat er geen schadelijke dieren, zoals opossums, ratten of muizen meer voorkomen. Het is verder onbewoond, al staan er enkele gerestaureerde vissershuisjes, die je kunt huren voor vakantie.
Ik heb op de boot een mooie foto van Auckland gemaakt, vanaf het water.

• 07 April 2015 - 13:19

Maaria En Anton:

wij vinden de Paasfee een stuk leuker dan de Paashaas ! Wat ben je toch actief zeg en je ziet elke uithoek van NZ ! Geniet van de tijd die je nog daar bent.
    Wij zijn voor het eerst weg geweest met onze camper met Pasen. Dat is ons geweldig goed bevallen ! We waren op een camping bij Noordwijk. Het was hier niet warm maar de zon scheen ook gelukkig en de kachel in de camper doet het heel goed.
    P.s. als je een selfie maakt je toestel andersom houden want je stond weer op je kop !

• 07 April 2015 - 16:28

Liesbeth:

Ja, het aftellen is begonnen, he. Geniet er nog maar even goed van!!

• 07 April 2015 - 18:58

Monique:

Jij liever dan ik tussen de wespen maar kan me voorstellen
    dat het eiland de moeite waard is.

Jeetje dat het eind al in zicht is, het is niet alleen
    voor jou omgevlogen maar hier ook hoor.
    Geniet er nog maar goed van.
    Ga je gauw zien.
    XXX van je familie uit Hoofddorp.