Paradise - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Emmy Gilhuys - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Emmy

06 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Deze titel schrijf ik niet voor niets: gisteren ben ik werkelijk in het paradijs geweest. In Queenstown, een drukke toeristenplaats aan Lake Wakatipu, bleven we 2 nachten en terwijl veel jonge mensen van de groep gingen bungyjumpen of canyonswingen (alleen al het zien van de introductie-video maakte me duizelig), besloot ik het 'rustiger'aan te doen en een dagje te gaan varen met een jetboat, de Dart River op, en terug kajakken met de stroom mee. Het was een prachtige dag, geen wolkje aan de lucht, en de panorama's waren onbeschrijfelijk mooi. Geen wonder dat Peter Jackson besloot om veel van zijn filmscenes hier te schieten. Isengard werd hier opgenomen en Beorns huis werd hier gebouwd. Ook het gevecht met de olifounts speelde zich hier af. Ik probeer een foto te uploaden, maar zoals overal elders, zal het hier wel weer moeilijk zijn. In ieder geval had ik de dag van mijn leven.
Vandaag is het een ander verhaal: regen en nog eens regen. We zijn nu bij Mount Cook, het is 12 graden en de wind huilt om het hostel, wat trouwens heel goed is. Ik heb nu eindelijk de rust om wat langer te schrijven. Ook hier vandaan kun je een wandeling naar de voet van de Fox gletsjer maken, maar het regent te hard. Het weer in de bergen is zo onvoorspelbaar. Ik ben al eens doornat geregend, op zoek naar de gletsjer van Franz Jozef en ik trap er nu niet meer in.
Morgenvroeg vertrekken we om 8 uur naar Rangitata Rainforest, beroemd om zijn wildwatervaren. Ik weet nog niet of dat de moeite en het geld waard is; hangt van het weer af. Wordt vervolgd.

  • 06 Maart 2015 - 07:51

    Liesbeth:

    Mooi!!!

  • 06 Maart 2015 - 09:56

    Joke Doensen:

    Hallo Emmy. Wat heb je toch een prachtige reis geweldige ervaring. Om zo iets mee te kunnen maken. Ik geniet van jouw berichtjes en zie alles wel als je terug bent. Lieve groetjes Joke.

  • 06 Maart 2015 - 15:26

    Maaria En Anton:

    Het landschap ziet er op je foto's adembenemend mooi uit. Wat een ruimte daar ! Maar we begrijpen dat het weer net zo wisselvallig kan zijn als hier.
    Kom je ook wel eens in een stad of is er in Nieuw Zeeland alleen natuur ?
    groetjes, Maaria en Anton.

  • 07 Maart 2015 - 11:26

    Yolande En Marc:

    Hola, leuk om zo je route mee te kunnen volgen. Jammer dat je zo'n moeite hebt met foto's uploaden, maar die houden we lekker nog tegoed. Geweldig dat je nu het hele LOTR-landschap in het echt ziet, ik ben ook heel benieuwd naar je ervaringen straks in Hobbiton.

  • 07 Maart 2015 - 18:34

    Floris:

    Hola Emmy, Geweldig om al die bekende plekken voorbij te zien komen. Goed plan om niet van Mount Cook naar de Fox Glacier te lopen, want dat lijkt me een pittige expeditie de bergrug over :-) Ben benieuwd straks naar je foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 7181

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 17 April 2015

Mijn eerste Nieuw-Zeelandreis

Landen bezocht: